Spor Toto 2. Lig sona...
Gizli salgın hızla yayılıyor!
Mescidi Haram'a ayakkabıyla girmek istemiş
Kadınlar da öldürür!
İsveçli bilim adamları, işlenmiş et tüketimi ile pankreas kanseri riski arasındaki bağlantıyı ortaya koydu. Araştırmaya göre günde 50 gram sucuk, salam veya sosis yemek, pankreas kanserine yakalanma riskini yaklaşık yüzde 20 oranında artırıyor.
Salam, sosis ve jambon, pankreas kanseri riskini artıyor. İngiliz Kanser dergisinde yayınlanan bu verileri, İsveçli bilim adamlarının son araştırması ortaya çıkardı. Altı binin üzerinde kanser hastasını kapsayan araştırmaya göre, günde 50 gram işlenmiş et tüketmek, pankreas kanserine yakalanma riskini yaklaşık yüzde 20 oranında artırıyor.
BAĞIRSAK KANSERİNİ DE TETİKLİYOR
50 gram işlenmiş et yaklaşık bir sosise denk sayılırken, tüketilen miktarın artmasıyla birlikte risk daha da yükseliyor. Araştırmalar, daha önce de sucuk, salam, sosis, jambon gibi işlenmiş et ürünlerinin bağırsak kanseri olasılığını artırdığını ortaya koymuştu.
Ancak, pankreas, nadir görülmesine rağmen en hızlı ve ölümcül kanser türlerinden biri. Bu nedenle yetkililer, araştırma sonuçlarının dikkate alınması gerektiğinin altını çiziyor. Araştırmanın ardından bir açıklama yayınlayan Dünya Kanser Araştırma Fonu da, tüketicileri işlenmiş et tüketiminden kaçınmaları konusunda uyardı.
Kanserden korunma önerilerinin arasında, haftada yarım kilodan fazla kırmızı et tüketmemek ve sigaradan uzak durmak da yer alıyor.
ntvmsnbc
Bitki çayları doğru hazırlanırsa, faydalı...
Doğumda bebeğin kafasını kopardılar!
Gizli salgın hızla yayılıyor!
Sağlık Bakanı'ndan göğüs ağrısı uyarısı
Başörtülü hastanın ölümü soruşturuluyor
Masa başı çalışanların dikkatine
Dünyanın en kapsamlı yüz nakli yapıldı
En belalı cilt kanserini tedavi eden ilaç bulundu
Yorumlar